Verslag stap 11
Zojuist verschillende Wiki’s bekeken. Ik ben er enthousiast over. Binnen de bibliotheek is dit denk ik een uitkomst. Klanten krijgen een goed beeld wat de medewerkers allemaal doen. Met een Wiki kun je als het ware een digitale rondleiding maken voor nieuwe leners. Je kunt veel uitgebreider op zaken ingaan waar je op de website geen ruimte voor hebt. Collega’s kunnen met elkaar een compleet informatiesysteem opzetten waarbij iedereen zijn eigen bijdrage doet. En ik weet al zo een aantal wandelende encyclopedieën te noemen! ;)
Daarnaast ben ik positief over de mogelijkheid om een forum op te zetten. Klanten kunnen zo discussiëren met andere klanten en eventueel met de bibliotheek zelf. Via een forum kom je weer meer in contact met de klant en laat je een actieve kant van je bedrijf zien.
Ik vind eigenlijk alle toepassingen erg handig. Er is 1 maar, wanneer je aan een Wiki begint moet er wel worden gezorgd dat de informatie up to date en overzichtelijk blijft. Het moet voor alle medewerkers die eraan mee bouwen goed duidelijk zijn wat hun taken in het geheel zijn, zodat er geen dubbel werk gedaan wordt.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Door Ineke G. op je blog geattendeerd omdat je zo snel ging, leuk!
Dank je wel!
Groetjes,
Noortje
Een reactie posten